Od 1 do 8 sierpnia w Krakowie odbywał się będzie wielki przegląd piosenki literackiej, który zaprezentuje to, co w tej dziedzinie najciekawsze, wartościowe. Po raz drugi na trzech krakowskich scenach: Piwnicy pod Baranami, Lochu Camelot oraz w Pracowni Piosenki Michała Zabłockiego usłyszymy piosenki inne niż te w telewizji. Warto wtedy być w Krakowie i nie przed telewizorem!
Pracownię Piosenki założyłem jako scenę roboczą, drzwi w drzwi z Piwnicą pod Baranami, kiedy potrzebowałem niezależności, spokoju i swobody. Nazwa „Pracownia” już tam była. Dopisałem tylko siebie i piosenkę. Miejsce chyba trafione, bo jestem z Piwnicy, ale jakby z boku Piwnicy. Z jednej strony Jacek Wójcicki, a z drugiej Czesław Mozil. Przyjaźnię się też z Lochem Camelot. Dwa lata temu zaproponowałem obu tym scenom kooperację. Chodziło o połączenie sił i pokazanie, na co nas stać. O udowodnienie, że potrafimy nie tylko pisać piosenki, śpiewać, tworzyć ciekawe koncerty i spektakle, ale że umiemy się też pokazać, zaprezentować, sprzedać, zareklamować. Na przekór temu, że nie grają nas radia, nie pokazują telewizje, nie piszą o nas na Pudelku.
Foto. T. Stokowski.
W zeszłym roku Tydzień Piosenki zrobiliśmy „na wariata”, niemal z marszu, ale natychmiast wszyscy zażądali ciągu dalszego. Formuła jest prosta: jeden tydzień, trzy sceny i wspólna promocja. Sprzedajemy bilety, a artyści dostają tylko to, co wpłynie ze sprzedaży. Nikomu niczego nie fundujemy. Od miasta bierzemy dosłownie grosze – tylko na akcję plakatową. W końcu to działanie wizerunkowe. Piwnica pokazuje swoich artystów, Loch swoich, a ja swoich, czyli tych, którzy w tym roku doprowadzili nasze wspólne projekty do szczęśliwego końca – mówi Michał Zabłocki, inicjator i współtwórca II Tygodnia Piosenki.
W ramach tegorocznego wydarzenia organizatorzy zapowiadają niezwykle różnorodny repertuar: od dynamicznych i nowoczesnych koncertów Kovalczyka (Pawła Kowalczyka – finalista Idola) czy Adama Krylika (laureata koncertu Debiuty na festiwalu w Opolu), poprzez długo oczekiwaną premierę koncertową Anny Szałapak, zaskakujące projekty wokalne Co-Opery (z parą znanych śpiewaków operowych, Justyną Reczeniedi i Krystianem Adamem Krzeszowiakiem) i 32-osobowego chóru mieszanego Passionart (z nowymi, wielogłosowymi kompozycjami Janusza Wierzgacza), po muzyczne subiektywne zwierzenia Eli Styki i Michała Jurkiewicza oraz spektakle i recitale wspaniałych artystów Piwnicy pod Baranami i Lochu Camelot.
Rys. Piksele
Patronat honorowy nad tegorocznym wydarzeniem objęli – Prezydent Miasta Krakowa – Jacek Majchrowski oraz Narodowe Centrum Kultury. Za komunikację odpowiada CONNECTION public relations.
Organizatorzy/Partnerzy:
Fundacja Poemat w imieniu Amalgamatu Podmiotów Intensywnie Śpiewających „Kraków Miasto Piosenki”.
Organizacje zrzeszone:
Piwnica pod Baranami, Fundacja Loch Camelot, Fundacja Piosenkarnia Anny Treter, Fundacja Poemat, Biblioteka Polskiej Piosenki.
Kontakt:
BIURO PRASOWE II TYGODNIA PIOSENKI
CONNECTION public relations
tel. 22 405 04 22, kom. 601 131 556
email: biuro@connection.com.pl
www.CONNECTION.com.pl
www.artCONNECTION.com.pl
Najnowsze komentarze